"להגיד שהרב עובדיה התיר לעלות להר הבית – כמו להגיד שהוא התיר לחלל שבת"

    ישראל פריי 1 Comment on "להגיד שהרב עובדיה התיר לעלות להר הבית – כמו להגיד שהוא התיר לחלל שבת"
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות דבריו של שמשון אלבוים ב"קול חי", ולפיהם הרב עובדיה יוסף התיר לעלות להר הבית, התראיין הערב נכדו של מרן, הרב יעקב ששון אצל אבי מימרן "מהדורה המרכזית" והכחיש בתוקף את הדברים: "מרן זצ"ל התנגד כל ימיו לעלייה להר הבית, מי שאומר אחרת אינו יודע מה הוא שח, דברים בטלים".

    הרב ששון המשיך: "מרן לא היה הראשון, הוא המשיך בזאת את דרכם של גאוני ירושלים שלא העזו להתיר את העלייה, הרי חמורה טומאת מקדש מכל עבירות שסתורה, דעתו הייתה תקיפה מאד בנושא, ולכן כל פסקי ההלכה המפורסמים משקפים היטב את דעתו, כל ימיו היה מתנגד".

    נכדו של הרב, שהיה גם חברותא קרוב לפוסק הדור הוסיף כי: "היו מקרים בודדים של חיילים שלצורך פיקוח נפש התקיים דיון מסוים באיזו דרך אפשר, אך להגיד שהייתה איזושהי הוראת היתר, אין לזה שחר, מי שאומר את זה מכחיש את השמש, זה כמו להגיד שהוא התיר לחלל שבת. לצערנו, הרב נפטר וכל אחד יכול לומר מה שהוא רוצה".

    למרות שציין כי עצם קיום הדיון עלול להזיק, לבל יבין מישהו כי הנושא בכלל נתון לאיזשהו ספק – בעקבות הנאמר בשידור, הדגיש הרב ששון: "מדובר בדברים בטלים, אנשים שאין להם כושר הבחנה. האם אנחנו חכמים יותר מכל פוסקי עולם? המנהג בירושלים היה פשוט שלא נכנסים, גדולי העולם נחלקו אם אפשר להכניס אצבעות לכותל המערבי, אז לעלות להר?! אף אחד לא העלה על דעתו".

    הרב סיפר על השר משה מונטיפיורי שנכנס בשגגה לאזור מסוים בהר, וגערו בו כל רבני ירושלים, ובראשם הרב שמואל סלנט, ולאחמ"כ הוא התנצל. "לצערינו יש רבנים שהלאומיות גוברת על היהדות, ובסוף לא זו ולא זו מתקיימת בידם, מחשבות משיחיות, כולם יודעים שאלו העולים הם מחטיאי הרבים".

    אחרי שפירט באריכות את פסיקתם של ענקי התורה של הציונות הדתית בשנים עברו, שלמרות הלאומיות ואהבת הארץ המובהקת, אסרו מכל וכל את העלייה להר, ענה הרב ששון לטיעון שמא מדובר בפרס לטרור: "האם אנחנו נעבור על איסורי כרת בגלל הערבים? נעבור על כל החששות והאיסורים בגלל סברות כרסיות שלא להיכנע לערבים?! הרי "אם ה' לא יבנה בית, שווא עמלו בוני בו", אנחנו לומדים תורה, עושים את שלנו, והשי"ת יעשה את שלו".



    1 תגובות

    מיין תגובות